Advertisement

Gore sues Al Jazeera

Gore sues Al Jazeera
Al Gore, then-Current TV chairman, participates in the Television Critics Assn. winter media tour in 2012. (Associated Press)

Former U.S. Vice President Al Gore sued Al Jazeera, the satellite network controlled by the Qatari royal family, over a $500 million deal to purchase his network, Current TV, according to filing in state court in Wilmington, Delaware.

"Al Jazeera America wants to give itself a discount on the purchase price that was agreed to nearly two years ago," David Boies, a lawyer for Gore, said in a statement today. "We are asking the court to order Al Jazeera America to stop wrongfully withholding the escrow funds that belong to Current's former shareholders."

Advertisement

Buying Gore's channel and rebranding it gave Al Jazeera America access to about 43 million U.S. homes.

Advertisement
Advertisement