DirecTV

Dodgers TV standoff lives on as AT&T, Justice settle lawsuit

Dodgers TV standoff lives on as AT&T, Justice settle lawsuit

The U.S. Justice Department on Thursday settled its lawsuit with AT&T, resolving claims that a high-level DirecTV executive illegally colluded with other pay-TV companies in Southern California to block the rollout of the Los Angeles Dodgers’ cable sports channel in 2014.

As part of the proposed settlement, AT&T pledged to monitor its employees so they do not illegally share information about sensitive contract negotiations with competitors.

However, the government stopped short of demanding that AT&T, which acquired satellite television service DirecTV in 2015, begin carrying SportsNet LA, the Dodgers-owned channel.

That means the shutout of the Dodgers...

65°