Politics
How do you think Trump did this week? Let us know

CORRECTIONS

CORRECTIONS

  • For the Record

    Don Cheadle: In the March 26 Calendar section, an article about black films’ overseas box office performances misspelled actor Don Cheadle’s last name as Cheedle. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards and practices, you may contact...

  • For the Record

    Queen Mary: In the March 22 Business section, an article about a planned $250-million entertainment complex next to the Queen Mary said that developer Urban Commons has a 56-year lease to operate the ship. The lease with the city of Long Beach is 66 years. Marion “Suge” Knight: In the March 24...

  • For the Record

    “Suntan” opening: In the March 17 Calendar section, a review of the Greek film “Suntan” gave the impression that the movie opened March 17. The film opens March 24 in West L.A. and Pasadena. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards...

  • For the Record

    Canyon dams: In the March 22 California section, an article about some Orange County residents protesting the planned removal of several vintage dams referred to Silverado Canyon as Santiago Canyon and Silverado Creek as Santiago Creek. Puzder resignation: In the March 22 Business section, an articl...

  • For the Record

    Big Sur: In the March 19 California section, a column about Big Sur's economic struggles after being cut off to the north and south by winter storms misspelled the last name of cousins Carissa and Heather Chappellet as Chappelet. If you believe that we have made an error, or you have questions...

  • For the Record

    Gene Kelly: An article in the March 19 Arts & Books section about the stage version of "An American in Paris" said that actor-director Gene Kelly died in 1995. It was 1996. Pam Grier: The Classic Hollywood article about Pam Grier in the March 19 Calendar section said that the actress had been a...

  • For the Record

    Immigrant arrest: In the March 16 California section, an article about a DACA recipient’s arrest on suspicion of immigrant smuggling said that Jesus Arreola Robles thought he was picking up an Uber passenger. He thought he was picking up an off-the-books passenger. Also, a photo caption referred...

  • For the Record

    NIH funding: In the March 17 Section A, an article about proposed budget cuts for the National Institutes of Health misstated the amount of NIH funding awarded to the University of California and UC San Francisco in 2016. The UC system received nearly $1.9 billion in total NIH funding last year,...

  • For the Record

    Tony Conrad film: In the March 16 Calendar section, an article on the West Coast premiere of a documentary film (“Tony Conrad: Completely in the Present”) about the late musical and visual artist Tony Conrad contained a number of inaccuracies. Conrad started his work as an artist in the early 1960s,...

  • For the Record

    Plea deal: In the March 11 California section, an article about Reggie Cole’s plea deal said that he pleaded no contest to mayhem and assault charges. Cole pleaded no contest only to the mayhem charge; the assault charge was dismissed. The story also misidentified Cole’s co-defendant in the 1994...

  • For the Record

    A Noise Within: In the March 12 Arts & Books section, a photo caption with an article about the Pasadena theater troupe A Noise Within reversed the order of two actors in a production of “Waiting for Godot.” Robertson Dean was at right and Joel Swetow at left. Spring arts: In the spring arts preview...

  • For the Record

    “Burning Sands”: In the March 10 Calendar section, a review of the movie “Burning Sands” said that the film “Dear White People” takes place on an African American campus. The film is set at a fictional Ivy League school. If you believe that we have made an error, or you have questions about The...

  • For the Record

    “Kedi”: In the March 9 Calendar section, an article about the making of the documentary film “Kedi” included incorrect release dates. The film opened Feb. 10 in New York and Feb. 17 in Los Angeles, not Feb. 12 and Feb. 19. California resistance: In the March 6 California section, an article about...

  • For the record

    “The Americans”: An article in the March 7 Calendar section about the FX television series “The Americans” misidentified the actor who plays Stan, an FBI agent. The actor is Noah Emmerich, not Toby Emmerich. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic...

  • For the Record

    Entertainment costs: In a March 6 Business section article about theme park prices rising more than the prices of other forms of entertainment, the price tag of the new “Star Wars” expansion project at Disneyland was put at $500 million. It is about $1 billion. If you believe that we have made...

  • For the Record

    Presidents’ speeches: In the Feb. 28 Section A, an article about what presidents have said during their addresses to Congress gave the impression that President Reagan used the slogan “It’s morning again in America” during his 1980 presidential campaign. He used it in his 1984 reelection campaign....

  • For the Record

    Oroville spillway: In the Feb. 28 California section, an article about damage to the main spillway at Oroville Dam misspelled the last name of the chief hydrologist for the state Department of Water Resources. His name is Maury Roos, not Toos. Home of the Week: In the Feb. 25 Hot Property section,...

  • For the Record

    Chinese home buyers: In the Feb. 26 Section A, two photo captions with an article about how China's crackdown on capital flight is affecting home sales in the San Gabriel Valley identified a $9.8-million mansion as being in San Gabriel. As the article described, the home is in Arcadia. If you believe...

  • For the Record

    Oscar history: A Feb. 26 Calendar article on deaf actress Marlee Matlin 30 years after she won the lead actress Oscar for her role in “Children of a Lesser God” incorrectly stated that she was the first disabled actor to win an Academy Award. In 1946, Harold Russell, a World War II veteran who...

  • For the Record

    Police officer slain: In the Feb. 21 Section A, an article about the fatal shooting of a Whittier police officer said that Proposition 57 had changed California’s “three strikes” law. It did not change the law. The proposition, which was passed by voters on Nov. 8, was intended to reduce the prison...

  • For the Record

    ‘A Man Called Ove’: In the Feb. 24 Calendar Section, a photo caption with an article about the makeup and hair team behind the Oscar-nominated movie “A Man Called Ove” misidentified director Hannes Holm as actor Rolf Lassgård.  If you believe that we have made an error, or you have questions about...

  • For the Record

    Whittier suspect: In the Feb. 22 Section A, an article about the killing of a Whittier police officer said that the suspect, Michael Christopher Mejia, was also suspected of fatally gunning down his cousin, Ray Torres. The cousin’s name was Roy, not Ray. If you believe that we have made an error,...

  • For the Record

    Countdown to the Oscars: In the Feb. 22 Calendar section, an article about sound mixing expert Ai-Ling Lee said she is the first Asian to be nominated for a sound editing Oscar. She is the first Asian woman to be nominated in that category. If you believe that we have made an error, or you have...

  • For the record

     Versace bag: In the Feb. 19 Image section, an article about rooster-themed merchandise included a photo caption that listed an incorrect website for purchasing a version of Versace’s Empire Palazzo bag that pays homage to the Year of the Fire Rooster. It is available at versace.com. If you believe...

  • For the Record

    Japanese internment: In some copies of the Feb. 19 Section A, a photo caption with an article about a Little Tokyo forum marking the 75th anniversary of the signing of the executive order for the wartime internment of Japanese Americans misspelled the name of one of the forum attendees, Haru Kuromiya,...

  • For the Record

    Hawke's Bay, New Zealand: An article in the Feb. 12 Travel section about romantic hotels said that Nelson is an Art Deco town in the vicinity of the Farm at Cape Kidnappers in Hawke's Bay. The town is Napier. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic...

  • For the Record

    San Bernardino terror plea: In the Feb. 15 Section A, an article about a plea deal for Enrique Marquez Jr., who bought the rifles used in the San Bernardino terrorism attack, said federal prosecutors would seek some leniency for Marquez. Although the plea agreement calls for prosecutors to ask...

  • For the Record

    Valentine’s Day hotels: In the Feb. 12 Travel section, an article about romantic hotels said that Nelson is an Art Deco town in the vicinity of the Farm at Cape Kidnappers in Hawke’s Bay. The town is Napier. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic...

  • For the Record

    Oroville Dam: In the Feb. 15 Section A, an article about efforts to shore up spillways at Oroville Dam before another storm said crews were draining Oroville Lake at a rate of one foot per hour. In fact, water levels are being reduced at a rate of about one foot every three hours. If you believe...

  • For the Record

    Donna Gigliotti: A How I Made It feature in the Feb. 12 Business section on producer Donna Gigliotti said Sarah Lawrence College was in the Bronx. It is in Bronxville, N.Y. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards and practices, you...

  • For the Record

    Republicans in Congress: In the Nov. 9 Section A, an article about congressional races around the country said that the GOP's 247-188 House majority would be the largest for either party since the 1930s. There have been several occasions since then when the party in control has held a more sizable...

  • For the Record

    Anti-Trump activism: In the Feb. 6 California section, an article about critics of President Trump trying out tea party tactics said that Rep. Darrell Issa (R-Vista) won the November election by 5,300 votes; he won by 1,621 votes. The article also reported that protesters said they were met with...

  • For the Record

    L.A. Phil: In the Feb. 4 Calendar section, a review of a Los Angeles Philharmonic concert of Russian music cited the incorrect year Alfred Schnittke’s “(K)ein Sommernachtstraum” was composed. The piece was written in 1984-85, not 1995. If you believe that we have made an error, or you have questions...

  • For the Record

    Grammy Awards: In the Arts & Books section elsewhere in this edition, an article about Americana music and the Grammy Awards said that the term "Americana" was added to the Merriam-Webster dictionary in 2015. It was added in 2011. The error was discovered after the section went to press. If you...

  • For the Record

    John Hersey: In the Feb. 3 Calendar section, a movie review of “War on Everything” misspelled the last name of “The Algiers Motel Incident” author John Hersey as Hershey. Sanctuary cities lawsuit: An article in the Feb. 1 California section said that the New York state attorney general had decided...

  • For the Record

    ‘Lost in the Stars’: In the Jan. 31 Calendar section, a photo caption with the review of “Lost in the Stars,” the music theater production from Los Angeles Chamber Orchestra and Center for the Art of Performance at UCLA, misspelled Meloney Collins’ first name as Melanie. If you believe that we...

  • For the Record

    ‘Strad Style’: In the Jan. 27 Calendar section, an article about the documentary “Strad Style” misspelled violinist Jascha Heifetz’s name as Yasha Heifitz. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards and practices, you may contact Deirdre...

  • For the Record

    Sheriff’s civilian commission: An article about the L.A. County Sheriff’s Department’s Civilian Oversight Commission in the Jan. 27 California section said both the commission and inspector general could view internal disciplinary files. Only the inspector general can view the files, but he can...

  • For the Record

    Opera tickets: In the Jan. 29 Arts & Books section, a feature on singer Morris Robinson was accompanied by an information box with incorrect ticket prices for Los Angeles Opera’s “The Abduction From the Seraglio.” Prices start at $19, not $44, and are subject to change. If you believe that we have...

  • For the Record

    Bee Gees: In the Jan. 27 Calendar section, an article about a Grammy Awards salute to the Bee Gees described the group as Australian. Brothers Barry, Robin and Maurice Gibb achieved their first musical success after their family moved to Australia, but they were born in England. Also, Ed Sheeran...

  • For the Record

    Cryptozoological museum: In the Jan. 22 Travel section, an article about the International Cryptozoology Museum in Portland, Maine, said that an image of Bigfoot, based on a pictograph, was painted on a museum wall. The image has been removed. Iceland’s Blue Lagoon: In the Jan. 22 Travel section,...

  • For the Record

    L.A. Phil: In the Jan. 21 Calendar section, a review of the Los Angeles Philharmonic said that guest conductor Lionel Bringuier became music director of the Tonhalle Orchestra Zurich in 2012. Though Bringuier was named music director in 2012, he did not assume the post until 2014. Vashon Island:...

  • For the Record

    Trump inauguration: In the Jan. 23 Calendar section, an article about President Donald Trump’s inauguration weekend referred to the United States as the world’s largest democracy. In terms of population, India is the world’s largest democracy. Chris Bianco: In the Jan. 21 Saturday section, an articl...

  • For the Record

    Sunnylands: An article in Section A on Jan. 21 said President John F. Kennedy was among the presidents who had stayed at the Sunnylands resort in Rancho Mirage. He did not stay there. It was completed after his death. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’...

  • For the Record

    Chargers: In the Jan. 18 Sports section, a column about the Chargers introducing their new head coach referred to John Spanos, president of football operations, as the son of team owner Alex Spanos. John is Alex Spanos’ grandson. If you believe that we have made an error, or you have questions...

  • For the Record

    State budget: In the Jan. 12 California section, a column about Gov. Jerry Brown’s budget proposal referred to Joe Nation as a former Republican assemblyman. Nation is a former Democratic assemblyman. Baseball Hall of Fame: In the Jan. 18 Sports section, an article about Baseball Hall of Fame candidates...

  • For the Record

    Mideast conference: In the Jan. 16 Section A, an article about a conference in Paris on Mideast peace said that a declaration issued by the conference called on Israel "to withdraw to its 1967 borders, as required by United Nations resolutions." The declaration did not explicitly mention the borders,...

  • For the Record

    Samsung chief: In some editions of the Jan. 16 newspaper, an article in Section A about South Korea's widening bribery scandal said that a warrant had been issued for the arrest of Samsung Electronics Co. Vice Chairman Lee Jae-yong. The warrant was being sought but had not been issued.   If you...

  • For the Record

    ‘Coco’: In the Jan. 15 Calendar section, an article about the upcoming Pixar animated movie “Coco” misidentified the title character as Abuelita (voiced by Renee Victor). It is Mama Coco (voiced by Ana Ofelia Murguia). ‘Aladdin’: In the Jan. 13 Calendar section, an article about the musical “Aladdin...

  • For the Record

    Syrian death toll: In the Jan. 7 Section A, an article about the reduction of  Russian forces in Syria said that the civil war there  has claimed more than 40,000 lives. It has claimed more than 400,000 lives. Kompromat: In the Jan. 12 Section A, an article about kompromat, a Russian espionage...

  • For the Record

    Arboretum: In the Jan. 7 Saturday section, an article about the lecture “Hum on In! Gardening With Our Tiniest Birds” at the Los Angeles County Arboretum & Botanic Garden listed an incorrect phone number. The correct number is (626) 821-4623.  Winter storms: In the Jan. 11 Section A, an article...

  • For the Record

    Stanford basketball: In the Jan. 8 Sports section, an article previewing the UCLA-Stanford basketball game referred to Stanford’s Reid Travis as Travis Reid. The error also appeared in a USC game preview box in the Dec. 31 Sports section. Missing director: In the Jan. 8 California section, a photo...

  • For the Record

    Sunday crossword: In the Jan. 8 Sunday Comics section, the crossword puzzle was printed with an incorrect grid. A correct version of the puzzle can be found in the Jan. 8 eNewspaper, at enewspaper.latimes.com, on Page H3. The puzzle is also available online, at games.latimes.com/gamedetails/daily-crossword/...

  • For the Record

    ‘The Middle: In the Calendar section elsewhere in this edition, a caption with an article about ABC’s “The Middle” says the show has yet to win a Grammy. It should say the show has yet to win an Emmy. The error was discovered after the section was printed. Brown’s budget plan: In the Jan. 6 California...

  • For the Record

    Apple: In the Jan. 6 Business section, an article about Apple removing the New York Times app in China said that the app was removed the same day New York Times reporter David Barboza contacted Apple regarding a story. The app was removed Dec. 23, but Barboza had contacted the company earlier. ...

  • For the Record

    DWP: In the Jan. 4 California section, an article about Los Angeles Mayor Eric Garcetti’s proposed “bill of rights” for Department of Water and Power customers stated that the plan needed approval by the City Council before taking effect Feb. 1. The DWP Board of Commissioners will vote on the plan,...

  • For the Record

    Business quiz: In the Dec. 31 Business section, a quiz about business news events of 2016 transposed two of the answers. For the question, “In July, Verizon announced that it would buy what tech company’s core assets for $4.83 billion?” the answer is “C. Yahoo,” not “A. Nintendo.” And for the question,...

  • For the Record

    Syria cease-fire: In the Dec. 30 Section A, an article about a Syrian cease-fire that attributed a quote to the Syrian government actually came from Staffan de Mistura, the U.N. special envoy to Syria. De Mistura welcomed the truce between the Syrian government and rebel groups, saying he “hopes...

  • For the Record

    Legal bills: In the Dec. 30 California section, an article about a state Supreme Court decision that a government agency’s legal bills are generally public record said the case was brought by the ACLU of Southern California. Eric Preven, an advocate for transparency in local government, was a co-plaintiff....

  • For the Record

    Airline uniforms: An article in the Dec. 24 Business section about a dispute over the safety of new uniforms for American Airlines' flight crews stated that Twin Hill, the company that made the uniforms, is a subsidiary of Men's Wearhouse. Twin Hill is a subsidiary of Tailored Brands Inc., which...

  • For the Record

    Ed Reinecke obituary: An incorrect photo accompanied the obituary of former California Lt. Gov. Ed Reinecke in the Dec. 26 California section. The photo was of Robert Finch, Reinecke's predecessor in the post. Governor’s pardons: An article in the Dec. 24 Section A about pardons issued by Gov....

  • For the Record

    “The King and I”: In the Dec. 21 Calendar section, an information box with a review of the musical “The King and I” at the Hollywood Pantages Theater said the production was 1 hour, 50 minutes long. It runs 2 hours, 45 minutes. If you believe that we have made an error, or you have questions about...

  • For the Record

    Gordon Hunt: In the Dec. 21 California section, the obituary of voice director Gordon Hunt said he was born in Sherman Oaks. He was born in Pasadena. It also said that he won the Directors Guild of America Award for a “Mad About You” episode titled “The Birth.” The episode was titled “The Alan...

  • For the Record

    Voting policies: A Dec. 17 Section A article on voting policies said nearly 3 million people voted in Milwaukee. That was the total number who voted in Wisconsin. In Milwaukee, nearly 248,000 people voted. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic...

  • For the Record

    Debra Wong Yang: In the Dec. 14 Business section, an article about former U.S. Atty. Debra Wong Yang, a potential candidate to lead the Securities and Exchange Commission in the Trump administration, said that Yang was appointed to California’s Central District court in 2002. She was appointed...

  • For the Record

    Baca trial: In the Dec. 14 California section, an article about a former deputy’s testimony in the trial of former Sheriff Lee Baca incorrectly attributed questions asked by a sheriff’s official of the witness, Gilbert Michel. The remarks in a recording played for jurors, in which the official...

  • For the Record

    Book review: In the Dec. 11 Arts & Books section, a review of the novel “They Are Trying To Break Your Heart” by David Savill said that the quote “The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated” was written by Mahatma Gandhi in 1959. Gandhi died...

  • For the Record

    California presidential voting: In the Dec. 12 Section A, a chart accompanying an article about Hillary Clinton’s margin of victory in California indicated that the state voted for the Democratic candidate in the 1952 presidential election. Republican Dwight D. Eisenhower won the state that year,...

  • For the Record

    Ghost ship: An article in the Dec. 11 Section A about the Oakland warehouse fire that killed 36 people said the children of Ghost Ship manager Derick Ion Almena and his wife, Micah Allison, were not allowed to live in the facility after having been removed by county children's services officials,...

  • For the Record

    California National Guard: In the Dec. 8 Section A, an article about a House Armed Services Committee hearing on the California National Guard bonus repayments misattributed two quotations to Maj. Gen. David Baldwin, commander of the California Guard. The statements were made by Lt. Gen. Timothy...

  • For the Record

    Cancer research: In the Dec. 8 Section A, an article about a cancer-fighting antibody misspelled the first name of University of Chicago researcher Ernst Lengyel as Ernest. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards and practices, you...

  • For the Record

    Hotel Bibles: In the Dec. 4 Business section, an article about fewer hotels stocking Bibles and other religious materials cited a recent survey by hospitality analytics company STR showing that the percentage of hotels that offer religious materials in rooms had dropped from 95% of hotels in 2006...

  • For the Record

    Metro station threat: In the Dec. 6 California section, an article about a bomb threat against a Red Line station misspelled the first name of Deirdre Fike, assistant director in charge of the FBI’s office in Los Angeles, as Deidre. Boko Haram: An article in the Dec. 3 Section A about students...

  • For the record

    The Eagles: In the Dec. 5 Calendar section, an article about the Kennedy Center Honors quoted Irving Azoff, manager of the band the Eagles, as saying, “For our fans, 2016 didn’t have a harder beginning or a more appropriate ending.” The quote should have read: “For our Eagles family, 2016 couldn’t...

  • For the Record

    Deportation policies: An article in the Nov. 26 Section A about deportation policies stated that low-level crimes that are considered deportable offenses can include immigration or traffic violations. According to enforcement policies set by the Department of Homeland Security in 2014, minor traffic...

  • For the Record

    Angela Merkel: In the Dec. 3 Section A, an article about Europe’s populist parties inaccurately identified Angela Merkel as Germany’s prime minister. She is the chancellor. Hawaii snow: An article in Section A on Dec. 4 about snowfall on mountain peaks in Hawaii said the average height of the Rocky...

  • For the Record

    Ford Motor Co.: In the Nov. 24 Business section, a Q&A with Ford CEO Mark Fields said that Ford makes the hydrogen fuel cell vehicle Clarity. It is made by Honda. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards and practices, you may contact...

  • For the Record

    Principals’ letters: An article in the Nov. 28 California section about letters restricting “disruptive” parents and others from visiting Los Angeles Unified School District campuses cited attorney Christine Wood as saying the district did not track the number of letters sent by principals. Wood...

  • For the Record

    Turkey education purge: In the Nov. 26 Section A, an article about the impact of Turkey’s failed July 15 coup on the country’s education system said that 1,577 university rectors were forced to resign. It was 1,577 deans who were forced to resign. Deportation fears: In the Nov. 26 Section A, an...

  • For the Record

    Holiday crafts events: In the Nov. 20 Holiday Gift Guide, a list of crafts events said that Good Eye Gallery’s Merry Makers would be held Dec. 3 from 6 p.m. to 9 p.m. It will be held from noon to 6 p.m. on Dec. 3 and Dec. 4. If you believe that we have made an error, or you have questions about...

  • For the Record

    Thanksgiving feast: In the Nov. 24 Business section, a headline on an article about preparing a Thanksgiving meal said the cost of the meal had fallen for the first time in half a century. In fact, Thanksgiving meal prices have fluctuated over the years. This year, however, will mark the first...

  • For the Record

    Real estate ruling: In the Nov. 22 Section A, headlines on an article about a California Supreme Court ruling regarding real estate transactions said that the decision affected Realtors. A Realtor is a real estate agent who is a member of the National Assn. of Realtors. The decision is not limited...

  • For the Record

    Measure M: An article in the Nov. 21 Section A about voter support for a new half-cent sales tax for transportation said Glendora Mayor Gene Murabito is chairman of the Gold Line’s construction authority. He is the vice chairman of a board of elected officials advising the agency building the light-rail...

  • For the Record

    Orbit Pavilion: In the Arts & Books section elsewhere in this edition, an article about the NASA Orbit Pavilion at the Huntington Library in San Marino says that in the Huntington Five program, the library will collaborate with five other institutions each year. It will collaborate with one each...

  • For the Record

    Wells Fargo: In the Nov. 18 Business section, an article about new accounts that have been opened at Wells Fargo & Co. since its Sept. 8 settlement with regulators said that the settlement totaled $185 billion. The settlement totaled $185 million. White pride: In the Nov. 18 Section A, an article...

  • For the Record

    Classical listing: The Nov. 16 Calendar section contained a “5 Days Out” listing for New West Symphony’s “Modern Times” performance Friday at Valley Performing Arts Center in Northridge. The performance has been canceled. If you believe that we have made an error, or you have questions about The...

  • For the Record

    Thanksgiving table settings: In the Nov. 12 Saturday section, an article about Thanksgiving table settings referred to Yifat Oren as co-owner of the event planning business Oren Cove, along with Stefanie Cove. Yifat is founder and creative director, and Cove is a managing partner. Trump voters:...

  • For the Record

    NBA Preview section: In the Nov. 13 Section A, a For the Record notice about an error in the cover illustration for the Oct. 23 NBA preview section misidentified Clipper Blake Griffin as Blake Griffith. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic...

  • For the Record

    “Icebergs”: A theater listing in the Nov. 13 Calendar section said actress Thora Birch would be costarring in “Icebergs” at the Geffen Playhouse. Birch has been replaced by Jennifer Mudge. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards and...

  • For the Record

    Billy Strayhorn musical: In the Calendar section elsewhere in this edition, a list of theater openings gives the title of the new musical about jazz pianist and composer Billy Strayhorn at Matrix Theatre as “Lush Life.” The musical was retitled “When Jazz Had the Blues” after the section went to...

  • For the Record

    Dorothy Dandridge: In the Nov. 10 Calendar section, an article about AFI Fest programming said that Dorothy Dandridge was the first African American woman nominated for an Oscar. Hattie McDaniel was the first. Dandridge was the first African American woman nominated for lead actress. Trump victory:...

  • For the Record

    Glass ceiling: In the Nov. 10 Times Extra section, an article about women reflecting on Hillary Clinton’s loss said political scientist Farida Jalalzai was with the University of Oklahoma. She is with Oklahoma State University. Also, the article said the 45th president would be the 45th man to...

  • For the Record

    TV electoral maps: In an article in the Nov. 3 Calendar section, the caption for a 1976 photograph of NBC news broadcasters and the network’s original electoral map misidentified Cassie Mackin as Jessica Savitch. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’...

  • For the Record

    Measure M: A Nov. 5 article in the California section on why some southeast L.A. cities have banded together to fight Measure M said that South Gate recently switched in favor of the measure. South Gate, as a member of the Gateway Cities Council of Governments, now supports the measure. The South...

  • For the Record

    Missouri race: In the Nov. 6 Section A, an article about key gubernatorial races said that the Democratic candidate in the Missouri governor's race, Chris Koster, assembled an AR-15 rifle in a campaign ad. That campaign ad featured a Democratic Senate candidate in the state, not Koster. If you...

  • For the Record

    ‘Bad Santa 2’: In the Calendar section elsewhere in this edition, an article about holiday comedy movies says the name of Billy Bob Thornton’s character in “Bad Santa 2” is Willie Stokes. It is Willie Soke. The error was discovered after the section went to press. ‘Neruda’: In the Calendar section...

  • For the Record

    ‘By Sidney Lumet’: In the Nov. 4 Calendar section, a review of the documentary “By Sidney Lumet” said that director Nancy Buirski conducted an interview with Lumet in 2008. Filmmaker Daniel Anker conducted the interview. If you believe that we have made an error, or you have questions about The...

  • For the Record

    JPL anniversary: In the Nov. 1 California section, an article about the 80th anniversary of the Jet Propulsion Laboratory said its successes included the first orbiting spacecraft in 1968. JPL launched the first U.S. orbiting spacecraft in 1958. Nissan GT-R: In the Oct. 29 Business section, an ...

  • For the Record

    Otis Redding: In the Oct. 30 Arts & Books section, an article about a new archival release of soul singer Otis Redding’s 1966 performances at the Whisky a Go Go in Los Angeles said he was 27 when he died. Redding was 26. All Souls’ Day: In the Oct. 31 Section A, the caption for the 1,000 Words...

  • For the Record

    Forensic audits: The Associations column in the Oct. 30 Business section about forensic audits misspelled the last name of forensic accountant Hank Kahrs on second and third references as Kahr. If you believe that we have made an error, or you have questions about The Times’ journalistic standards...

60°