TV station Teleamazonas in Ecuador is broadcasting again following suspension


This article was originally on a blog post platform and may be missing photos, graphics or links. See About archive blog posts.

A private television station in Ecuador is broadcasting again after a three-day suspension by the country’s telecommunications authority that raised concerns about freedom of the press.

The Teleamazonas channel, which President Rafael Correa had accused of false reports, went back on the air Friday. The suspension followed government charges that the channel broadcast unsubstantiated information in its news reports.


Officials with the television station say the suspension was illegal and politically motivated, spurred by its criticism of Correa. The president says he does not oppose freedom of the press but that he does believe in more regulation.

“We will maintain our responsible, independent and pluralist journalistic line,” said Teleamazonas Vice President Carlos Jijon, according to Reuters.

-- Efrain Hernandez Jr.